top of page
  • Writer's picturefinalnirez

AMERIČKA I ZAPADNA DEMO(N)KRACIJA

Updated: Jan 13, 2021



"Demokracija će platiti zato što će pokušati da odgovara svima. Siromasi će htjeti imetak bogatih. Demokracija će im to dati. Mladi će htjeti da budu uvažavani kao stari, žene će htjeti da budu kao muškarci, stranci će htjeti prava starosjedilaca. Demokracija će im to dati! Lopovi i prevaranti će htjeti važne državne funkcije, a demokracija će im to dati. Kada lopovi i prevaranti preuzmu vlast, jer kriminalci i zločinci teže za moći, nastaće gora tiranija nego u bilo koje vrijeme monarhije i oligarhije." (Sokrat)

Demokracija ili demokratija (grč. δημοϰρατία: vladavina naroda), oblik vladavine u kojem se političke odluke donose voljom većine, najčešće kroz izbore ili referendume, u kojima sudjeluju svi građani. Ovo je definicija i značenje Demokracije što mi u današnje vrijeme nema nikakvog smisla gledajući općenito današnji svijet i dešavanja u njemu.


Ja sam rođen u komunističkom sustavu u kojem je vladala jedna partija, što po definiciji "Demokracije" nije demokracija, ali taj sustav je uvijek za sebe govorio da je u njemu najveća demokracija, a kapitalistički zapad predstavljao kao nešto loše i nedemokratsko društvo. Za vrijeme moga djetinjstva, kada su dolazili moji rođaci iz tog "nedemokratskog" zapada ili od prijatelja roditelji, koji su radili u Njemačkoj i donesu raznoraznih slatkiša, čokolada i raznovrsnih igračaka, također dođu u ijepom autu i lijepo obučeni, meni kao malom djetetu to je bilo čudno i pitao sam se zašto u tom "nedemokratskom" društvu djeca i ljudi imaju puno više nego mi u "demokratskom", gdje bi svi trebali imati jednako. Nikada nisam bio idealist nego realist, pa zato nisam razumio komunizam i njegov način življenja. Imao sam jedinicu iz Marksizma, išao na popravni, a prolazio sam sa čistom četvrticom, jer nikada nisam učio nijedan predmet "bubajući ga" tj napamet, uvijek sam učio razmišljajućio o onome što učim, pa zato sam imao problema sa Marksizmom, jer mi nije bio razumljiv i bilo mi je nerealano ono što je pisalo u njemu, uvijek sam razmišljao logički i povezivao stvari u jednu cjelinu i onda donosio zaključke, ali taj Marksizam nikadan nisam uspio.

Kako sam rastao shvatao sam da je svijet odraslih stvoren na mnogim lažima i veličanju stvari koje u realnosti nisu takve kako su ih predstavljali, ali poslije rata sve mi je bilo puno jasnije. Tako sam shvatio da moja tadašnja zemlja nije dobra koliko su o njoj pričalo i pisalo, ali također sam shvatio da taj kapitalistički zapad isto tako nije dobar kako se predstavljao. Shvatio sam da je realnost mnogo lošija nego sam mislio i da istina nije ono što nam govore. Shavtio sam da je komunizam jedna velika laž, imaginarni svijet i da ga je nemoguće napraviti u realnom svijetu u kojem živimo onako kako pišu komunističke knjige. Također sam shvatio da ta demokracija o kojoj najviše priča taj zapadni svijet, isto tako ne postoji u realnosti u kojoj živimo i da su sve te takozvane velike demokracije danas stvorene na lažima i kriminalu. Shvatio sam da je veliki dio ovog današnjeg svijeta stvoren na lažima i da ta demokracija u realnosti nije onakva kakvu nam je žele prikazati. Ta današnja demokracija je izrasla u veliku laž i sve lošije djeluju na cijeli svijet.


“Država laže na svim jezicima dobra i zla; i što god govorila, laže – i što god imala, ukrala je. Na njoj je sve lažno; grize ukradenim zubima, ljutica. Lažna je čak i njezina nutrina.” (Friedrich Nietzsche)

Zašto ovako mislim?

Ako pogledamo povjest svih tih današnjih velikih "demokratskih" zemalja, sve su nastale na krvi, pljački i kriminalu. Sve one su bile imperijalističke zemlje koje su pljačkala mnoge druge zemlje, terorizirala i ubijala tamošnje stanovništvo koje im je služilo dugo vremena kao roblje. Kada promatram i slušam sve te današnje "demokracije", koje popuju nama i nekim drugim malim zemljama, što je demokracija i kako trebamo biti više demokratični, istiniti i pošteni bio sam često ljut i začuđen kako netko tko je stvorio svoju zemlju na pljački i ubijanju drugih naroda može tebi govoriti kako da se ponašaš, koji nikada u svojoj povjesti nisi bio takav. Onda se pitate gdje je otišao ovaj svijet, gdje ti lopovi pričaju o poštenju, ubica i rušitelj mnogih naroda o pravdi i ponašanju. Shvataš da to nije "Demokracija" nego "Demonkracija" i da u realnosti ne postoji ništa onako kako nam pišu i govore, realnost je sasvim drugačija od onoga što nam žele predstaviti. Na kraju shvatiš da istina više nije važna, nego istina je ono što nam žele predstavljaju oni koji vode sve te igre u svijetu. Na kraju shvatiš da ne postoji Demokracija i da se ta riječ koristi samo za nečije interese.




"Demokracija je kad bijeli čovjek pošalje crnog čovjeka da ubija žutog čovjeka, 20 tisuća kilometara daleko od svoje kuće, pod izgovorom da brani sigurnost svoje zemlje, koju je oteo od crvenog čovjeka." (film Kosa)

Američka demo(n)kracija danas

Te današnje takozvana "Demokracija" je postala sila zla i svega lošeg što nam se dešava u ovom svijetu zadnjih 30-tak godina. Oni provode svoje demokraciju svugdje gdje imaju interesa i nazivaju svaku zemlju nedemokratičnom, ako ta zemlja ne rade onako kako "ONI" žele. Zbog toga smo danas dobili kaos, jer mala grupa ljudi govori većini kako treba da se ponaša i šta je dobro za njih. Danas je ta "DEMONKRACIJA" postala teror za veći dio svijeta koju predvodi Amerika. Ta Amerika je postala problem cijelog svijeta, a ne neke države ili religije ili ljudi koji žive u ovom svijetu. Amerika je već dugi niz godina pogubila konce realnosti i onoga što je u prošlosti predstavljala. Sve dok se Amerika ponaša ovako kako se ponaša zadnjih 20 godina, ne mislim da će ovom svijetu biti bolje u budućnosti. Tako danas ta riječ "Demokracija" kada se spomene više mi zvuči kao "Demonkracija".


Odavno sam shvatio da taj demokratični svijet nije briga za nas i da je njima samo bitno kako iskoristiti te i uzeti ono što je njima bitno. Odavno sam shvatio da nije bitno tko je predsjednik u Americi i da su svi oni sam dobri glumci i igraju igrokaz koji je bitan za to razdoblje u kojem su predsjednici. To moje mišljenje dalo mi je potvrdu poslije izbora Baracka Obame za predsjednika i svega što se događalo za vrijeme njegovog mandata. Također, ne mislim da je Trump drugačiji, koliko god ga neki žele prikazati kao spasioca svijeta od današnjih sila zla, za mene on isto igra neki igrokaz koji mu je namjenjen. Svi oni dolaze iz iste kuhinje koja zadnjih 20-tak godina terorizira cijeli svijet i nije bitno jesu li demokrati ili republikanci, mada mi se više čini da su demokrati gori u svemu tome.




"I demokracija može biti tiranska, ako njenoj konstituciji nedostaje razboritosti (npr. ako dozvoljava da se nekome sudi pukom većinom glasova)." (I. Kant)
"Engleski narod vjeruje da je slobodan; ali teško griješi; slobodan je samo za vrijeme izbora članova parlamenta. Čim su članovi izabrani, ljudi su ponovo postali roblje. U kratkom trenutku dok je slobodan, engleski narod koristi svoju slobodu na takav način da je zaslužuje izgubiti." (J. J. Rousseau)

Zašto ne vjerujem nikome danas?

Više puta u životu sam se uvjerio da svi oni igraju svoje igre i gledaju samo svoje interese i nitko od njih nije naš spasitelj i prijatelj, oni nama ne žele pomoći, nego iskoristiti kao uvijek. Razlika je u tome što su nas u povjesti vojno osvajali i iskorištavali, a danas isto to rade, ali na profinjen način, daju ti slobodu, ali kontroliraju sve i ucjenjuju te ekonomski. Iskoristili su nas kada smo međusobno ratovali i koristili našu tragediju, da bi zaradili na nama. Poslije rata su nas ucjenjivali na razne načine kako bi nas lakše kontrolirali. Pokazati ću vam par primjera tih naših prijateljskih demokracija koje su nam "pomagale".


Prvi primjer; poslije rata dobili smo donaciju oko 5 miliona dolara od neke arapske zemlje da vojska Federacija BiH kupi sebi opremu za telekomunikaciju koja je potrebna za vojsku Federacije. Kako je u to vrijeme bila najbolja neka njemačka oprema, naši političari u Federaciji su se dogovorili lako i brzo što da kupe, ali bez obzira na naš dogovor nismo kupiti tu njemačku opremu. Zašto? Jer tada naš "veliki prijatelj i spasitelj" Amerika, svojim zakulisnim igrama i pritiscima na naš vrh je usmjerio da naši promjene odluku i kupe opremu "Harris, koju proizvodi Amerika.. Tako su naši "prijatelji" pomogli nama da odlučimo kome da damo novac.


Drugi primjer; dugo godina poznajem jednog francuza koji je EU djelatnik i s kojim sam postao dobar prijatelj, često smo korespondirali putem mejla o svemu. Jedne prilike on mi piše i želi da se pohvali kako je EU donirao oko 10 miliona eura za BiH za izgradnju stočarskih farma u Bosni. U prvi moment pomislio sam "super napokon nešto pozitivno", ali opet moja znatiželja mi nije dala mira pa sam istražio tko, šta i gdje. Da, dali su novac da se oforme stočarske farme, koje su ustvari bile u vlasništvu Hrvatskog Dukata, a tada vlasnik Hrvatskog Dukata je bila neka francuska kompanija. Uskoro odgovaram priajtelju francuzu i kažem hvala znam da si ti dobar čovjek i pokušavaš raditi pošteno, ali vi niste dali pomoć nama nego svojoj francuskoj tvrtki.


Mogao bih još nekih primjera navesti i mislim svatko od vas zna bar neki primjer "pomoći naših prijatelja" i to je taj današnji demokratski svijet koji priča jedno, a u stvarnosti radi sasvim drugo. Tako sam odavno shvatio što je demokracija i što je ovaj svijet i kako funkcionira. Nemojte me pogrešno shvatiti, ne mislim da je cijeli svijet takav ili da neki nisu pošteni ili ne žele pomoći bez interesa. Ima dosta pozitivnih primjera i tvrtki ili ljudi koji rade i djeluju pošteno, kao ovaj moj prijatelj francuz koji pokušava odraditi svoj posao pošteno, ali igra njegovih poslodavaca ima sasvim drugi cilj i namjeru. On mi se par puta potužio kako je shvatio da mimo njega i bez obzira kakvo izvješće pošalje u EU, ti projekti dobiju nova, i tako to radi ta demokracije danas.




"Moj politički ideal je demokracija. Poštujm svakog čovjeka kao biće i ne pravimo ni od koga idola." (Albert Einstein)

Zaključak

Demokracija za mene nije vladavina naroda, to je vladavina nekoliko moćnika koji određuju svima nama što je dobro, a što ne i koji gledaju samo svoje interese, a ne što je interes za ovaj naš svijet. Za mene današnja "Demokracija" je "Demonkracija", koja je dovela ovaj današnji svjet u ovaj kaos i velike probleme. Rijetko gdje u svijetu uopće postoji demokracija, većinom postoje bankokracije, partitokracije, plutokracije, a najviše ima idiokracije u svijetu. U današnjem svijetu samo na papiru postoji demokracija i ona se sprovodi kako kojoj vlasti odgovara. Za uspostavu prave demokracije potreban je proces i kako da dođemo do prave demokracije to je najbolje rekao Mahatma Gandhi:

"Duh demokracije ne može biti nametnut spolja. On mora izrasti iz unutrašnjosti naroda."


Ja zadnjih nekoliko godina živim u jednoj od tih demokratskih zemalja i ne vidim tu neku veliku demokraciju, ali puno bolje izgleda nego naše zemlje koje žive u "idiokraciji". Ja vjerujem da će svijet ponovo doći u neko bolje vrijeme demokracije, svijet je sada u nekim delikatnim momentima postojanja, ali također mislim da je svijet uvijek imao ovakve momente, ali se opet uvijek izdizao iznad tih loših perioda u svojoj povjesti. Mislim da će sve ovo današnje stanje proći i da će svijet opet naći neki pravilan put i da će demokracija biti demokracija, a ne demonkracija. Gledajući povjest svijeta, uvijek su neki željeli kontrolirati i imati cijeli svijet samo za sebe, ali sve te sile su propadale. Nitko nikada nije, niti će kontrolirati cijeli svijet, jer svijet je tako raznolik da ga je teško kontrolirati.


"Istinsku demokraciju će sigurno mnogo bolje osiguravat savijet od 25 najmudrijih ljudi nacije, nego Sabor koju je napunilo 300 nekih ludaka, skorojevića, mutivoda, sebičnjaka i podmićivača, za koje je početak i kraj demokracije u njihovoj osobnosti." (Archibald Reiss)




Recent Posts

See All

ostali moji sajtovi

  • FINALNI REZ
  • World In My Eyes
  • World In My Eyes
  • World In My Eyes
  • YouTube Channel
bottom of page